Uw oude mobiele telefoons en cartridges zijn geld waard!

In Nederland zijn volgens onderzoek meer dan 16 miljoen mobiele telefoons in omloop.
En er komen er steeds meer bij: mensen krijgen iedere paar jaar bij hun abonnement een nieuw mobieltje. Veel oude mobieltjes liggen zo ongebruikt in de kast.
Deze ongebruikte mobieltjes zijn niet waardeloos: integendeel.
Kerkinaktie krijgt voor veel mobieltjes (werkend of niet werkend) maximaal €4,50.
Geld dat we goed kunnen gebruiken om mensen in nood een nieuwe toekomst te geven.
De ingezamelde mobieltjes worden door EEKO nagekeken, zo mogelijk gerepareerd en weer verkocht.
Ze worden o.a. in Afrika en Azië op de markt gebracht waar het GSM netwerk vele malen betrouwbaarder is dan het ‘vaste’ netwerk en er veel vraag is naar de goedkopere recycle toestellen.
Niet meer te repareren mobieltjes worden milieuverantwoord verwerkt.
Helpt u mee?

U kunt uw oude mobiele telefoon en/of PDA (elektronische zakagenda) en cartridges (graag in plastic zakje) inleveren in de inzamelbox in de hal van de de Ichtuskerk.