Kerkgebouw

De huidige Gereformeerde kerk te Wolvega is gebouwd in 1923. De bestaande kerk werd gesloopt. Helaas zijn van de oude kerk geen foto’s beschikbaar. De eerste steen van de oude kerk is gelegd op 22 april 1874. Deze steen is nu ingemetseld in het huidige kerkgebouw.

In december 1999 is het torentje uitgerust met het Ichtus-teken in neon-verlichting met daarin het jaartal 2000.

Ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van het kerkgebouw is een speciale bulletin uitgebracht met een aantal oude zwart/wit foto’s.

Dit is de voorgevel van de kerk. In 75 jaar praktisch niet veranderd. Het gebouw dat deels voor de kerk stond is inmiddels wel verwijderd.

Deze foto geeft een indruk van het interieur van de kerk in 1923. In 1963 vondt de eerste renovatie plaats. In 1969 werd de ruimte uitgebreid met het zgn. Rank-gedeelte. In 1979 volgde de tweede renovatie.

Een verbouwing. Het wanneer en wie en waarom zijn niet bekend.